سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منبع:/www.x-shobhe.com

در وایبر و فضای مجازی شایع شده: آیا بهتر نبود به جای هزینه‌ برای عزاداری و گریاندن، دل یتیمی را شاد می‌نمودیم ، به جای نذری، به زلزله زده‌ها و ... کمک می‌کردیم؟ (تعداد کثیری از پایگاه‌ها، گروه‌های وایبری و کاربران گرامی)

ایکس – شبهه / پاسخگویی به سؤالات و شبهات:همه ساله، به غیر از هجمه مستمر شبهات در اعتقادات و علایق دینی مردم، نزدیک به محرم که می‌شود، همجمه‌ی مضاعفی علیه مراسم عزاداری، مداحی‌ها و مداح‌ها و ...، به راه می‌افتد؛ و البته تردیدی نیست که دل آنها نه برای یتیم سوخته و نه برای گرسنگان و ...، بلکه فقط از بُغض امام حسین علیه السلام و نگرانی از حیات، استمرار و پویایی این خط در فکر و قلب مردمان است.

*- از آنها بپرسید: حال شما که اصلاً با خود امام حسین علیه‌السلام نیز کاری ندارید، چه رسد به عزاداری و هیئت، تا کنون دل چند یتیم شاد کرده‌اید، به ساخت و ساز چند مدرسه یا بازسازی خانه‌های ویران کمک کرده‌اید؟

*- بپرسید: آیا تا به حال شده که به خود بگویید: هزینه‌ی جشن تولدها، عقد و عروسی‌ها، میهمانی‌ها، لوازم آرایش و لباس‌های آن چنانی، خودروی لوکس و سفرهای داخلی و خارجی، کافی‌شاپ‌ها، والنتاین‌ها و خوشگذرانی‌های حلال و حرام من و ...، وقف بچه یتیم‌ها و گرفتاران، حتی ابتدا در میان خویشاوندان و همسایگان؟

*- بفرمایید: آنهایی که هزینه‌ی برای ساخت و بازسازی حرم‌ها – برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجالس عزاداری در مساجد و هیئت‌ها و ... را پرداخت می‌کنند، اغلب نه تنها سرمایه‌دار نیستند، بلکه اتفاقاً از اقشار متوسط به پایین می‌باشند و جالب آن که کمک به یتیمان و بی‌بضاعت‌ها نیز بیشتر از طریق همین قشر صورت می‌پذیرد. و البته ثروتمندان و متمولین انسان، مسلمان و شیعه نیز کم نیستند و به وظایف خود عمل کنند. الحمدلله.

مهم:

اسلامی که مسلمانان و به ویژه اهل ولایت معتقد و عامل به آن هستند، در مباحث اقتصادی نیز نظامی کامل و فرامینی جامع دارد. خمس - انواع زکات، چون زکات فطره، زکات مال و حتی زکات علم – صدقه و انفاق دارد. حق یتیم، حق فقیر، حق پژوهشگر و جویای علم، حق همسایه، حق مستضعف، حتی حق در راه مانده "وابن السبیل" و ...، در آن لحاظ شده است و مردم مسلمان نیز به حد توان و بضاعت خود به این فرامین عمل می‌کنند. پس لزومی ندارد که "به جای" این کار حسنه، آن کار حسنه گذاشته شود و یکی حذف شود. این یک حقه‌ای است تا هیچ کدام انجام نگیرد.

نکته‌ها:

*- تردید نفرمایید که هیچ علاقمند به اسلام و امام حسین علیه‌السلام و نیز هیچ اهل معرفتی به کربلا و عاشورا، چه مسلمان باشد یا غیر مسلمان – شیعه باشد یا سنّی – ایرانی باشد یا خارجی – ثروتمند باشد یا متوسط یا فقیر و ...، با زنده نگهداشتن یاد و راه سیدالشهداء علیه‌السلام، به ویژه در قالب برپایی عزاداری‌ها در محرم و صفر، مخالف نیست و به حد خود نیز صدقه و انفاق دارد؛ و هم چنین، هیچ مخالفی نیز به فکر اسلام، مسلمین، کشور، فقرا، زلزله‌زده‌ها، مدرسه سوخته‌ها و ... نمی‌باشد.

*- گمان ننمایید که این پیام‌های وایبری و انشاهای وبلاگی را یک سری انسان‌های فرهیخته و فهمیده و روشنفکر صادر می‌نمایند، بلکه شایعات را دشمنان می‌سازند – عمله‌ی آماتور ظلمه (نه حرفه‌ای) و نوکران بی‌جیر و مواجب پخش می‌کنند و عوام نیز می‌خرند، حتی به قیمت دین، دنیا و آخرت خود. شاید بتوان گفت: تنها کالایی که در دنیا هیچ گاه دچار کمبود و یا تورم نمی‌شود و همیشه در بازارها فراوان است و مشتری هم دارد، همان "حرف مُفت" است که فقط جهت اغوای اذهان عمومی عرضه می‌شود، چنان چه خداوند متعال خود فرمود:

«وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ» (لقمان، 6)

ترجمه: و برخى از مردم کسانى‏اند که سخن بیهوده (حرف مفت) را مى‏خرند تا [مردم را] بى‏هیچ دانشى از راه خدا گمراه کنند و آیات الهى را به ریشخند گیرند براى آنان عذابى خوار کننده خواهد بود.

*- دشمنان به خوبی می‌دانند که نفی توحید، اسلام و قرآن کریم [به ویژه در جوامع اسلامی] ممکن نیست. بیش از هزار سال تلاش کردند و نشد، بیش از سه قرن ممالک اسلامی را به استعمار و مردم مسلمان را به استثمار کشیدند و نشد، بیش از یک قرن است که قتل عام عمومی و نیز نسل‌کشی مسلمانان را به راه انداختند و نشد، هر چه بیشتر اسلام‌هراسی را ترویج کردند، مردم در امریکا و اروپا نیز بیشتر اسلام‌گرا شدند ...؛

اما، در عین حال می‌دانند که اسلام بدون اعتصام به "حبل الله" – اسلام بدون "ولایت" – اسلام بدون "امام حق"، قرآن بدون اهل عصمت علیهم‌السلام - همان اسلام معاویه‌ای و یزیدی می‌شود و خروجی‌اش جز وهابی، سلفی، تکفیری، داعش و ... چیزی نخواهد بود.

دشمنان به خوبی می‌دانند، هم چنان که امام خمینی رحمة الله علیه فرمود: این انقلاب، از دل تکایا و هیئت‌ها بیرون آمده و نتیجه‌ی همان عزاداری‌های سنّتی است – می‌دانند که بیداری، بصیرت، قیام و استقامت مسلمانان، با تأسی به نهضت امام حسین علیه‌السلام و درس‌ها و عبرت‌های عاشوراست ... . لذا از هیچ حمله‌ای علیه عزاداری‌هایی که یاد و خط امام حسین علیه‌السلام را زنده و پویا نگه می‌دارد، عواطف را تهییج می‌کند، دل‌ها را بیرون می‌ریزد و عشق‌ها را به ظهور می‌رساند و پرده از عقول بر می‌دارد، ابایی ندارند.

*- دشمنان می‌دانند که صدها هزار پیام وایبری و وبلاگ ...، و ده‌ها میلیون ارسال و اشتراک‌گذاری، در یک حرکت اجتماعی، خنثی و حتی رسوا می‌شود و معلوم می‌گردد اثر چندانی نداشته است. چرا که آن ادعا و اهانت و استهزاء و ضد تبلیغ در فضای مجازی است، و این حضور انسان‌ها در میدان. لذا می‌خواهند با آن حربه، در صفوف یکپارچه‌ی و هم هدف و هم صدای مردم در این میادین، شکاف ایجاد نمایند. می‌خواهند کربلا را صفین کنند.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :1
کل بازدید : 233485
کل یاداشته ها : 95


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ