سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم رب الشهداء و الصدیقین
همیشه آخرش تبریک می گفتم این بار اول می گم :
ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و پیروزی با شکوه فرزند ملت آقای دکتر محمود احمدی نژاد بر همه ایرانیان و آزادگان جهان مبارک .
اما بعد...
قصه ، قصه پیر مردی خسته دل اما امیدوار است . اما نه ، این قصه نیست ، یک حقیقت است ، واقعیتی تلخ .!!!
پیرمرد 12 سال است که در شرکتی دولتی مشغول به کار است . اما در این سالها همیشه به عنوان یک کارگر ساده آن هم از نوع پیمانی مشغول بوده . هر روز صبح تا غروب روی پاهای خسته اش راه می رود و کار می کند ، از این دستگاه به آن دستگاه و از این قسمت به ...
تبعیض تا چه حد ؟!!!
امروز که روز مادر بود به تمام کارمند های رسمی و قراردادی شرکت یک بسته شکلات و یک قابلمه تفلون و یک کارت هدیه سی هزار تومانی دادند و به کارمند های پیمانی کوله باری از آه و حسرت .
امشب ، شب شادی کدام دسته از اینها است؟!!! خدا لعنتت کند اکبر شاه .
پیرمرد رو به من کرد و گفت: ای کاش یکی از آن قابلمه ها را به من می دادند . آمدم دل داری بدهم که دلم خون شد . گفتم : ایرادی  ندارد حاجی ، من میدانم که اگر شما امروز دست خالی هم به خانه بروید همسرتان ناراحت نمی شود و لب بر نمی چیند . پیر مرد آه سردی کشید و گفت : ای بابا ، بنده خدا همسرم چندین سال است که با این وضع می سازد و هیچ نمی گوید . اصلا قابلمه را برای همسرم نمی خواستم که . دو روز دیگر پدر و مادرش از کربلا می آیند و من پولی ندارم که کادو بخرم و...
پنج تا بچه دارم ، اولی را به هر بدبختی بود عروس کردم ، خدا خیر بدهد احمدی نژاد را اگر این وام مهر رضا (ع)را نمی داد من نمی دانستم چطور جهاز دخترم را جور کنم . پسر بزرگم هم سرباز است و بقیه شان درس می خوانند . دیگر عادت کرده ایم ،  چندین سال است که با نان بخور نمیر زندگی می کنیم اما این چند سال آخر کمی بهتر شده ، حقوق ها را زیاد کردند خوب شد .
اینهایی را که خواندید تنها بخش کوچکی از تبعیض هایی است که بین کارگران و کارمندان وجود دارد ، مثلا حقوق کارمندان رسمی سه برابر حقوق کارگران پیمانی است ، حق آکورد یا همان سود شرکتی به آنها تعلق می گرد ، رسمی ها نسبت به پیمانی ها کمتر کار می کنند و از خیلی جهات مصونیت دارند ، غذای رایگان دریافت می کنند ، رایگان لباس ورزشی می گیرند ، صبحانه شیر و کیک رایگان می گیرند ، جنس لباس کارها و کفش های رسمی ها بسیار مرغوب تر از پیمانی ها است ، بیست سال که کار می کنند شرکت پنج سال به صورت هدیه به آنها می دهد و باز نشست می شوند و ... و از همه مهم تر امنیت شغلی است که با خیال راحت تری کار می کنند.
خدا لعنت کند اکبر شاه را که قانون پیمانی شدن کارگران را به تصویب رسانید که تماما به نفع سرمایه داران است ، خدا لعنت کند اکبر شاه را که قانون قرارداد دائم را برداشت ، اگر کارگری چهار بار پیاپی قرارداد موقت می بست به صورت خودکار و قانونی قراردادش دائمی می شد که زمان اکبر شاه خفه شد.
آهای مردم پیر مرد می گفت : به آقای احمدی نژاد رای دادم چون می دانم که چهار سال با این قانون و نظام سرمایه داری و تک قطبی مبارزه کرد و خواهد کرد و من هنوز امیدوارم.



   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :7
کل بازدید : 234307
کل یاداشته ها : 95


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ