سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بِسم الله الرَحمن الرَحیم

سُِِبحَن الَّذِی أَسرَی بِعَبدِهِِِِِ لَیلاً مِّنَ المَسجِدِ الحَرَامِ إِلَی المَسجِدِ

الأَقصَا الَّذِی بَرَکنَا حَولَهُ لِنُرِیَهُ مِن ءَایَتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیر ُ
     اسراء 1   

 

سلام
رویای تبدیل قدس به پایتخت یکپارچه دولت غیر قانونی اسراییل از همان آغاز شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی وجود داشته است ، ولی با گذشت 61 سال از تشکیل این رژیم هنوز آثار و نشانه های اسلامی و مسیحی در داخل این شهر مقدس به قوت خود باقی هستند و خود نمایی می کنند.
رویای تبدیل قدس به پایتخت موجودیت یهود از همان آغاز شکل گیری طرح و برنامه صهیونیسم در اورشلیم تحت نظارت رب شکل گرفت و این عنوان و اصطلاحی است که این طرح از همان آغاز شکل گیری با خود به یدک می کشد. رویای پایتختی اورشلیم در اندیشه صهیونیسم به طور خلاصه به معنی یهودی شدن آثار و هویت و فرهنگ و زبان و ساکنان این شهر می باشد.
بعد از گذشت 42 سال از آغاز این طرح هنوز گنبد طلایی و مسجد بزرگ الاقصی نظاره گر این صحنه ها و رخداد هاست. هنوز مناره ها و ماذنه های قدس و برج های کلیسا ها همراه هم ، سیما و افق و چشم اندازهای این شهر را تشکیل می دهند و هنوز به جای آوردن مراسم نیایش یهودیان در جبل الهیل (معبد موهوم سلیمان) تحقق نیافته است و یهودیان این مراسم را در همان مکانی به جای می آرند که آن را غصب کرده اند و قبل از تشکیل این رژیم در آن به دعا و نیایش می پرداختند . اما...
شهر قدس از زمان اشغال بخشی از آن در سال 1948 و اشغال کامل آن در سال 1967 خطر ناک ترین شرایط را تجربه می کند ؛ به گونه ای که موج حملات وحشیانه رژِیم صهیونیستی علیه این شهر جهت زدودن هر آنچه که رنگ و بوی عربی و اسلامی دارد، اوج گرفته است و هدف از این هجمه ها  محو هویت و میراث انسانی ، تاریخی ، فرهنگی ، ارزشی و دینی کهن این شهر است و این هجمه ها در پرتو نا توانی سران کشور های عربی و اسلامی و بی توجهی شرم آور تشکیلات خود گردان فلسطین در کرانه باختری به مسئله قدس صورت می گیرد.
طرح های شوم رژِم صهیونیستی در جهت یهودی سازی کامل قدس و در راس آنها پرژه ایجاد شهر مقدس یهودی از سوی دستگاه حاکمه اسراییل وارد مرحله عملیاتی شده است و مداخله مستقیم این رژِم در زمینه مدیریت مسجد الاقصی و ممانعت از مرمت و ورود پی در پی شخصیت های رسمی رژیم صهیونیستی به این مکان مقدس در واقع زمینه ساز اجرای این طرح هاست.
بیرون راندن خانواده های فلسطینی ساکن قدس اشغالی از خانه هایشان و مصادره اموال آنان همان اتفاقی که برای خانواده های غاوی و حنون رخ داد و اسکان شهرک نشینان صهیونیست به جای ساکنان اصلی قدس ، بخشی از سریال یهودی سازی و دلیلی بر عدم تغییر خوی درندگی رژیم اشغالگر قدس از زمان اشغال فلسطین در سال 1948 میلادی است .
فرو ریختن پی در پی دیوارهای داخل مسجد الاقصی ؛ به ویژه قسمت جنوب غربی در اثر حفاری های مکرر نشانگر این واقعیت است که خطری جدی مسجد مبارک الاقصی را تهدید می کند .
اینها فریادهای قدس در گوش جامعه جهانی است ، آیا کسی می شنود؟!!

إِن أَحسَنتُم أَحسَنتُم لِأَ نفُسِکُم وَ إِن أَسَأتُم فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعدُ الأَخِرةِ

لِِیَسُوا وُجُو هَکُم وَلِیَد خُلُوا المَسجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةِ وَلِیُتَبِّروُا مَا عَلَوا تَتبِیرًا   اسراء7

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 234329
کل یاداشته ها : 95


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ