سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دهه فجرسناریوی پس پرده سبد کالا
 
شهید غلامعلی پیچک: "مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی‌ترسیم، از انحراف می‌ترسیم!"
 
(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی ‌دانید که خدا می ‌بیند؟»علق /14
 
آنچه مسلّم شده؛ این که؛ دولت یازدهم به جای پرداختن به اجرای قانون اساسی و سایر قوانین مصوّب و انجام وظایف خود براساس قسم و وعده های قبل از انتخابات؛ به دلیل وابستگی ریاست جمهور و برخی وزراء به جریان اصلاحات؛ به اجرای اهداف و منوّیات این حزب نانوشته یک نفره با صدها مرید میزو قدرت و پول؛ مشغول بوده؛ و ازاین روست که؛ برخی عملکردها؛ نه با شرع مطابق هست نه قانون و حتّی نه با عقل؛ از جمله طرح سبد کالا. در حالی که اشکالات اظهرمن الشمس این طرح برای بچه ها هم هویدا شده؛ تیم اقتصادی! دولت یازدهم همچنان به ادامه آن مصرّهستند و حرف مردم را نمی شنوند و راضی به زجر دادن مردم هستند تا... !!
 
البته؛ اقتضاء حاکمیّت ریاست و مدیریت پیدا و پنهان؛ درمدیریت کشورهمین وضعیّت وگاهی بلبشو وعدم توجیه عقلی در برخی عملکردهاست.
مجلس شورای اسلامی که اکثریت با دولت یازدهم هماهنگ بوده؛ و قسم و تعهد و وعده های انتخاباتی را مثل رئیس جمهور و بیشتر وزراء فراموش نموده؛ و اشتغال به اجرای دستورخارج از وظایف خود دارند؛ به وظایف شرعی وقانونی خود؛ در ممانعت ازضررعمده از سوی دولت و منجربه نارضایتی عموم مردم؛ عمل ننمودند.   
حال؛ برخی نمایندگان متعهد؛ لازم است؛ ضمن احضارریاست جمهور و استیضاح وزرای صنعت و معدن و تجارت و اقتصاد و احضار سایر اعضای تیم اقتصادی دولت به مجلس؛ پس پرده طرح سبد کالا را روشن نموده و به اطلاع مردم برسانند.
 
مشکلات اجرایی این طرح؛ حتی با اندکی تعقل؛ قابل شناسایی وردّ اجرای آن بوده؛ اگرنارضایتی شدید؛ ایجاد کرده اهداف دیگری وجود داشته که علیرغم اعتراض های گسترده در سراسر کشور؛ حاضر به قطع اجرای سبد کالا و واریز وجه نقد به حساب یارانه ها همچون سالهای گذشته نیستند! البته یکی از علل عمده احمدی نژاد زدایی هست؛ که بیشتر موجب یادآوری روزهایی شدند که مردم ایران موضوعیت داشتند و عزیز!
در صورت تداوم این طرح؛ اعتراض های مردمی که درحال شکل گیری است؛ مدیریت شده و 9 دی دیگری در پاکسازی کامل رؤسا وعوامل وجریان فتنه و اصلاحات به وجود خواهد آمد؛ چون؛ افراد با تحصیلات پائین نیز جنگ قدرت و احمدی نژادزدایی را در این طرح فهمیده و درصف انتظار سبد کالا می گفتند؛ پای صندوق رأی جواب دست و پای یخ زده مان را می دهیم.
 
سناریوی پس پرده این طرح؛ عصبانی و ناراضی کردن مردم از نظام؛ در دهه فجربوده؛ تا بنابر خواست دشمنان اسلام؛ از حضور در جشن انقلاب و روشنگری از ظلم دشمنان اسلام و رژیم پهلوی امتناع کنند.
 
سوالات پیش رو از ریاست جمهور و تیم اقتصادی:  
 
 1- چرا شروع این طرح را هم زمان با آغاز دهه فجر و جشن انقلاب اسلامی قرار دادند؟
 
آیا این طرح وظیفه تحت الشعاع قرار دادن این دهه و مشغول کردن مردم به مشکلات عدیده این طرح و درنتیجه؛ عدم اجرای برنامه های معمول دهه فجرو به جای جشن و شادی؛ تلخکامی نصیب مردم شود؛ مطابق با خواست دشمنان اسلام و جریان فتنه =جریان اصلاحات نیست؟
 
2-  پس پرده وهدف اصلی از اجرای این طرح چیست؟
 
3- دلیل اصرار به ادامه اجرا و اعلام مکررو تعمّدی واگذاری سبد کالای مرحله های دیگربه همه؛ علیرغم اشکالات عمده چیست؟ اگر قراراست همه مشمول سبد کالا شوند؛ چرا از اول همین کار نشد؟!!این دلیل که امکان شناسایی دقیق حقوق مشمولین نبوده خلاف واقع بوده ومقبول نیستِ زیرا؛ با جستجوی رایانه ای  در کمتر از چند دقیقه می توان به طور دقیق موارد مورد نظر را از کلیه جامعه هدف استخراج کرد؛ این کار انجام شده؛ چون؛ شرط تعلق سبد را ابتدا پانصد هزارتومان و سپس یک میلیون تومان حقوق ماهانه اعلام کردند؛ عدم مشمولیت این شرط از چه طریقی حاصل شده؛ از همان طریق نیز حقوق چند میلیونی خیلی ها معلوم می شد؛ ومشمول سبد نمی شدند؛ لذا؛ هدف اصلی همین وضع بوده تا مردم عصبانی و از بی عدالتی مسئولین؛ از نظام ناراضی شوند؛ ودهه فجر را به روشنگری ظلم های رفته از دشمنان اسلام و رژیم پهلوی نپردازند! این هدف عیان تر از آن است که بتوان پنهان کرد!!
 
4- به چه دلیل قانونی طرح های دولت یازدهم تحت هر شرائطی؛حتی به قیمت زجر و اعتراض گسترده و... در سراسر کشورباید اجرا شود؟  
 
  5- چرا اجناس خارجی انتخاب شده؛ در حالی که وظیفه کلیه مسئولان حمایت از تولید داخلی است. کدام تاجر وبازرگان  و... ثروت آنی لازم داشت.
 وقتی پزشکان؛ گوشت منجمد را برای سلامتی مضر اعلام می کنند؛ چرا مرغ منجمد جزءسبد کالا شده؛ همچنین؛ اگر هدف کاهش قیمتهاست چرا گوشت قرمز که قیمتش رقم نجومی شده و درحال صعود هست؛ جزء سبد نشده تا کاهش قیمت پیدا کند!
چرا تخم مرغ قرارداده شده که امکان شکستن وجود دارد و حمل آن بر گیرندگان مشکل تر. درخانواده های کم جمعیت باید پنیر و تخم مرغ را روزانه بیش ازحد معمول استفاده کنند؛ تا فاسد نشود.
 
این وضعیت نشانگر میزان توان دولت تدبیراست. چو صد گفته چون نیم کردار نیست!
 
6- چرا کالاها ازاستان ها و شهر و روستا که کمک به تولید کننده های متعدد سراسرکشوربوده وهزینه جابجایی نیز حذف می شود؛ و تقسیم درآمد و سود عادلانه بین همه فعالات اقتصادی خرد و کلان تقسیم می شود؛ تهیه نشده و لطف دولت به چند سرمایه دارخاص و... رسیده؟
 
7- اگر قراربه پرداخت پول از کارت یارانه بود؛ چرا درانتخاب کالا محدودیت ایجادشده و موجب مشکلات عدیده و بی اثر شدن هزینه زیادی از بیت المال شده است؟ آیا همین عملکرد؛هدف اصلی که به نوایی رسیدن بعضی ها بوده؛ را ثابت نمی کند؟!
وقتی مردم کالا انتخاب کنند؛ به بعضی ها چیزی نمی رسد؛ ولی قدرت خرید مردم بالا رفته و نفع آن به همه فعالان اقتصادی خرد و کلان می رسد.این همان عدالت وحماسه اقتصادی است که وظیفه دولت شکوفا کردن آن است.
 
8- چرا برای کاهش قیمتها؛ریشه ها و گلو گاههای  فساد مالی که داخل کشور به نام رانت خواری و ویژه خواری و...؛ سیر صعودی دارد؛ و ربطی به تحریم ومذاکرات ژنو و...؛ ندارد؛ از بین نمی رود؟
 
این طرح چندین بارهم تکرار شود؛ به کاهش قیمت درازمدت منجر نخواهد شد؛ چون ریشه ها باقی است. مثل فنر؛ مجدد؛ جای اولش قرارخواهد گرفت.
 
وقتی اقتصاد کشور به جایی می رسد؛ که مسیرهای خلاف شرع وقانون؛ بازده مالی آنی ومیلیاردی می دهد؛ ولی مسیرهای شرعی و قانونی دیربازده وجز؛ گرفتاری مالی و عدم افزایش سرمایه وامکانات و درگیروام و قسط شدن و گاهی به خاطربدهی تا زندان؛ هست؛ این طرح ها به مزاح کردن با رانت خواران ومفسدان اقتصادی  بیشتر شبیه است؛ تا فعالیت اقتصادی!

منبع:http://mansorevatani.blogfa.com
 

   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 234329
کل یاداشته ها : 95


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ