سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

امروز خبری در رسانه ها منتشر شد که وقتی تیتر آنرا خواندم متعجب نشدم . اما وقتی مشروحش را خواندم به نکته ای رسیدم که خیلی تعجب برانگیز بود . تیتر خبر به نقل از رییس جمهور این بود : منتقدان ژنو بی سواد هستند !
از این موضع آقای روحانی تعجبی نکردم . وقتی دولت از برخورد علمی و منطقی به نقدها و سوالات متخصصین و مردم در خصوص ژنو طفره می رود و برخی مسئولین همه منتقدین خود را با برچسب افراطی می نوازند تعجبی هم ندارد که روز به روز این برچسب ها کودکانه تر شوند ! بگذریم ...
 

اما آنچه در سخنان امروز رییس جمهور برایم تعجب آور بود مغالطه ای است بسیار عجیب و عوامانه که از روحانی باسوادی در سطح ایشان بسیار بعید به نظر میرسید . ایشان با بیان الگو گرفتن از پیامبر اسلام ص در فتح مکه و اعلام عفو عمومی نتیجه گرفتند که در سیاست خارجی به دنبال آشتی هستیم نه رویارویی !  

بعنوان یک دانشجو چند سوال از جناب ایشان دارم :

یک . آیا پیامبر ص از موضع قدرت اعلام عفو عمومی کردند یا از موضع ضعف ؟ و ما اکنون از موضع قدرت زیر توافق ژنو را امضا کردیم یا برای کمتر شدن فشار دشمن ؟

دو . آیا پیامبر در برخورد خود با دشمن امتیازهای قابل توجهی شبیه آنچه ما در توافق ژنو دادیم را نیز دادند ؟

سه . چرا امیرالمومنین ع در برخورد با ناکثین و مارقین و قاسطین نگفت فذهب فان الیوم یوم المرحمه؟ چرا ایشان مانند پیامبر ص که حتی منزل ابوسفیان را خانه امن اعلام کرد ، خانه طلحه و زبیر را امن اعلام نکرد ؟ چرا ایشان با معاویه اندکی سازش و نرمش نشان نداد ؟ ( جز در زمانیکه بعلت کوتاهی خواص و سطحی نگری مردم ، حکمیت به ایشان تحمیل شد )

جناب آقای روحانی بنده اطمینان دارم که خودتان نیز به سخنانی که امروز فرمودید ایمان نداشته و فی الواقع برای توجیه و مشروعیت بخشی به عقب نشینی های خود در توافق ژنو و پایمال شدن حقوق ملت مجبور به چنین مغالطه ای شده اید .

 

منبع:http://khakriz1.blog.ir

 

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 234336
کل یاداشته ها : 95


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ