سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.» این جدیدترین اظهار نظر آقای روحانی در قبال منتقدان سیاست‎های دولتش بود، ادبیاتی که البته انتقادات دوستان روحانی را نیز به دنبال داشت.

به گزارش رجانیوز، شاید نکته‎ای که در حاشیه ادبیات تند و به جهنم گفتن روحانی به منتقدان قرار گرفت، بزدل و ترسو خطاب کردن منتقدان سیاست خارجی دولت یازدهم بود. منتقدینی که بسیاری از آنها سال‎ها سابقه گذشتن از جان و مال خود و حضور در جبهه‎های دفاع مقدس را داشته‎اند. و این در حالی است که این روزها افرادی متولی اداره امورات سیاست خارجی دولت یازدهم هستند که نه تنها دوره نوجوانی و جوانی خود را در ایران سپری نکرده‎اند بلکه برای اولین بار نه  در دوران جنگ که پس از پایان جنگ تحمیلی از پلکان هواپیما پیاده شده و پای در کشور گذاشتند.

آنچه در ادامه میخوانید، اظهار نظر برخی از منتقدین سیاست خارجی دولت یازدهم است که رئیسجمهور از آنان به عنوان بزدل و ترسو یاد کرد: 

بزدل بی‎سواد شماره یک: دکتر فریدون عباسی، رزمنده دفاع مقدس؛ جانباز ترور و استاد دانشگاه در رشته  فیزیک هسته ای  

ما نباید مدعی باشیم که چرا آنان اتباع ما را تحریم و ترور می‌کنند؟نباید  در در مذاکرات از این ابزار استفاده کنیم؟! 

جک استراو باید جواب ترور شهید علیمحمدی را می‌داد .چرا این موضوع را در ایران از او مطالبه نکردند؟ من مطمئن هستم MI6  در این ترور دست داشت اما اینان وارد کشور ما شدند، برگشتند اما هیچ کسی این سؤال را از آنان نکرد.

امیدواریم تذکراتی که به مسئولان داده شد، در دور بعدی مذاکرات مشاهده شود و آنان مانند انسان‌های اولیه نباشند که همه چیز را از صفر شروع کنند و در مذاکرات از تجربیات گذشتگان استفاده کنند. آمریکا وقتی ما را در مقابل خود نرم دید موارد دیگری را که ربطی به مذاکرات نداشت را به ما تحمیل کرد.

بزدل بیسواد  شماره دو :مهندس سعید قاسمی، استاد دانشگاه در رشته معماری، معاون شهید همت، سردار دفاع مقدس:

در این دسته بندی چندروز اخیر –پروفسورها و بی‌سوادها- جزء دسته بی‌سوادها هستم .

فلسطین که نه غزه چهل کیلومتر طول و سی و پنج کیلومتر عرض و یک میلیون و نیم جمعیت دارد. اسرائیلی‌ها در یک نبرد 22روزه و با تمام امکانات نتوانستند کاری بکنند. چرا نتوانستند؟ این را بپرسید؟

«چقدر وقیحند این جان کری و وندی شرمن که هنوز هیچی نشده باز گزینه‌ها را روی میز می‌گذارند. بعد هم با عجله همه‌اش را می‌خواهند. هنوز هسته‌ای به نتیجه نرسیده راجع به موشک‌های بالستیک و حمایت ایران از حزب الله و... صحبت می‌کنند. آقایان پروفسور! ما که بی‌سوادیم شما چگونه مذاکره کردید که این‌ها همه‌اش را می‌خواهند؟ چرا جواب دندان شکنی نمی‌دهید؟»

 

بزدل بیسواد شماره 3:محمد کوثری، فرمانده لشکر محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس

مسولین هسته ای می گویند برخی مسائل که مربوط به امنیت ملی است را نمی توان به صورت عمومی بیان کرد. اما آیا این مسائل را در کمیسیون امنیت مجلس هم نمی توانند بگویند؟ وقتی در کمیسیون این مسائل بیان نشد ما مجبور شدیم به صورت عملی صحبت کنیم. نماینده بانک مرکزی، هواپیمایی و کشتی رانی در کمیسیون امنیت حضور پیدا کردند و گفتند از بعد از لغو برخی تحریم ها هنوز هیچ تغییری ایجاد نشده و ما حتی یک دلار هم نتوانسته ایم برداشت کنیم، فقط فضا خوب شده است! وقتی هیچ اقدامی انجام نشده ما حق داریم نگران و دلواپس باشیم

ما در جریان مذاکرات دوران قبل بودیم و هیچ نگرانی از آن نداشتیم. سال 83 من در مورد بحث هسته ای از ستاد کل مسولیت داشتم. شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته بود بحث امنیتی این موضوع به ستاد کل سپرده شود. وقتی به نطنز رفتم همه چیز را رصد کردم و در جریان امور بودم. تیم مذاکره کننده ایرانی در آن زمان هر روز در حال پیشرفت بود. وقتی 20 درصد به ما داده نشد، با تصمیم مقام معظم رهبری خودمان اورانیوم 20 درصد را تولید کردیم. از طرف دیگر در مقابل خواست طرف مقابل چیزی داده نمی شد و آن ها هم تحریم را بیشتر می کردند. . آیا ما سال 59 بحث هسته ای داشتیم که محاصره اقتصادی شدیم؟ آیا در آن زمان بحث موشکی و هسته ای مطرح بود که جنگ به ما تحمیل شد؟ بحث این ها نیست، آن ها می گویند شما نباید پیشرفت داشته باشید.

بزدل بیسواد شماره 4: علیرضا پناهیان، استاد دانشگاه و رزمنده هشت سال دفاع مقدس

برگزاری چنین جلساتی دو قاعده اصلی دارد، یک قاعده آن به این معنی است که پشتیبانی نیروهای انقلابی است که می‌تواند به مذاکره‌کنندگان قدرت دهد.قاعده دیگر برگزاری چنین جلساتی این است که اگر چنین اقداماتی پشت سر مذاکره‌کنندگان نباشد چرخ انرژی هسته‌ای که هیچ، چرخ کارخانجات نیز نمی‌چرخد.اگر مذاکرات موجب رونق اقتصادی و افزایش عزت کشور شود آن مذاکره در خدمت جمهوری اسلامی است و اگر مذاکراتی به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی منجر نشود این مذاکره محکوم به شکست بوده و از طرف انقلابیون مطرود است

بزدل بیسواد شماره 5:علیرضا زاکانی  جانباز دفاع مقدس و متخصص پزشکی هسته ای

به بنده گفتند دلواپس هستید و من گفتم بله دلواپسم؛ بیش از همه آقای ظریف و تیمش باید دلواپس باشد چون با یک تیم دشمن و جنایتکار روبه رو است و هر لحظه ممکن است خوی سلطه‌گری‌اش‌ گل کند یا با بهانه‌جویی مسیر را بنا به خواست خود پیش ببرد.

خود آقای رئیس‌جمهور کمی عصبانی است، بنده وی را دعوت به حفظ آرامش و رعایت حقوق منتقدین می‌کنم، تا نگاه از بالا به پایین صورت نگیرد، نباید دیگران را بی‌سواد بخوانند. اطرافیان رئیس‌جمهور نیز باید اطلاعات صحیحی را به رئیس‌جمهور و یا مقام مسئول برسانند، رئیس‌جمهور را از مردم جدا نکنند و نگاه قبیلگی نداشته باشند.

 

http://www.rajanews.com/


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :1
کل بازدید : 233490
کل یاداشته ها : 95


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ